Keratosis Pilaris

Keratosis pilaris is een veelvoorkomende huidaandoening die vooral voorkomt bij jongeren onder de 20 jaar, maar ook zeker voorkomt bij ouderen. De precieze oorzaak van Keratosis pilaris is onbekend, maar wordt vaak gezien bij mensen die aanleg hebben om allergisch te reageren. Toch denkt men dat keratosis pilaris ontstaat door een verstoorde uitrijping van de hoorncellen van de haarzakjes. Als bacteriën zich nestelen in deze haarzakjes kunnen er kleine ontstekingen ontstaan. De huid voelt ruw aan en kunnen er kleine bultjes ontstaan op de plekken waar de haren uit de huid komen. Het komt met name voor op de strekzijde van de bovenarmen, bovenbenen, billen en soms op de wangen.

Keratosis Pilaris behandeling bij Huidkliniek Friesland

De Dermasence Adtop 40 plus crème heeft een hoog percentage (40%) ureum en is zeer effectief bij keratosis pilaris. Ureum bevordert de schilfering van de huid, waardoor de ophoping van dode huidcellen vermindert. Deze crème kan gecombineerd worden met de Dermasence AHA Body & Face Lotion voor het beste resultaat. Deze lotion bevat 10% AHA (glycolzuur) wat ervoor zorgt dat de huid vernieuwd wordt, er gladder uitziet. Ook zal het vochtgehalte in de huid toe nemen.

Deze 2 producten zijn dé combinatie behandeling voor het verminderen van Keratosis Pilaris.

Keratosis pilaris komt veel voor en is te herkennen aan de ruwe huid met kleine bultjes op plekken waar haren uit de huid komen. Er kunnen kleine puistjes/ontstekingen ontstaan. De bultjes komen met name voor op de bovenarmen, bovenbenen, billen en soms ook op de wangen.

Inhoud: AHA Body & Face Lotion 200ml - Adtop 40 100ml

Gebruik:
Ochtend: AHA Body & Face Lotion
Avond: Adtop 40
Na de Adtop 40 kan er een witte laag op uw huid zichtbaar worden vanwege het keratolytisch effect van het hoge percentage ureum.